Softlandia background

Softlandia

Meistä

Tutustu softlandialaisiin

Jos etsit yhteystietojamme, löydät ne täältä.

Olli-Pekka Heinisuo, DI
Perustaja, Senior Software Architect

Yli kymmenen vuoden monipuolinen kokemus ohjelmisto- ja tuotekehityksestä. Ohjelmisto- ja pilviarkkitehtuuri, greenfield-projektit, avoin lähdekoodi.

Aiemmin: OptoFidelity, Eatech / Etteplan, Symbio

icon
icon
Teemu Kumpumäki, DI
Osakas, Senior Software Developer

Yli kymmenen vuoden kokemus ohjelmistokehityksestä, datatieteestä ja algoritmeistä.

Aiemmin: Delta Cygni Labs, Tampereen yliopisto

icon
Mikko Lehtimäki, TkT
Perustaja, Chief Data Scientist

Yli kuuden vuoden kokemus ohjelmistokehityksestä, datatieteestä ja algoritmeista.

Aiemmin: Artific Intelligence, OptoFidelity, Insta DefSec, Tampereen yliopisto

icon
Ilmo Lounasmaa, DI
Perustaja, puheenjohtaja

Yli 20 vuoden kokemus teknologiayritysten johtamisesta.

Aiemmin: OptoFidelity, Nokia, Neogames, myynti, markkinointi, liiketoiminnan kehittäminen, sarjayrittäjä ja enkelisijoittaja

icon
Joonas Makkonen,
Neuvonantaja, osakas

Makkonen on työskennellyt aiemmin Voyage Solutionsin toimitusjohtajana Wärtsilällä ja Reaktorin toimitusjohtajana New Yorkissa.

Uransa aikana hän on saanut etuoikeuden työskennellä arvostettujen organisaatioiden, kuten HBO:n, Procter & Gamblen, Virginin, Dow Jonesin, Viacomin, Samsungin ja Michael Korsin kanssa.

icon
Henrik Nyman, DI
Perustaja, Senior Software Architect

Yli seitsemän vuoden kokemus ohjelmisto- ja tuotekehityksestä, ohjelmistoarkkitehtuurista, suuren kokoluokan testiautomaatiojärjestelmistä ja avoimen lähdekoodin kehityksestä.

Aiemmin: OptoFidelity

icon
icon
Antti Ohtonen, DI
Osakas, Senior Software Architect

Yli kuuden vuoden kokemus ohjelmistokehityksestä ja -arkkitehtuurista, dataintensiivisestä ohjelmoinnista ja koneoppimisesta.

Aiemmin: Unikie, Bitwise, Intel

icon

Hymyä ja hyviä tuloksia

Hymyä ja hyviä tuloksia, smile and deliver. Haluamme, että tämä on asia, josta meidät muistetaan. Hoidamme hommat jämptisti, ja aina hyvällä fiiliksellä.

Softlandia perustettiin pysyväksi työpaikaksi. Me perustajat haluamme työskennellä yrityksessä vuosikymmeniä ja haluamme, että työntekijät tuntevat samoin. On meidän vastuullamme perustajina ja johtajina tehdä Softlandiasta yksinkertaisesti loistava paikka työskennellä.

Miten saavuttaa hymyä ja hyviä tuloksia?

Eräs loistavan työpaikan merkittävimmistä tekijöistä on psykologinen turvallisuus.

Harvard Business Review writes about psychological safety: "positive emotions like trust, curiosity, confidence, and inspiration broaden the mind and help us build psychological, social, and physical resources. We become more open-minded, resilient, motivated, and persistent when we feel safe. Humor increases, as does solution-finding and divergent thinking — the cognitive process underlying creativity.

Laura Delizonna, Ph.D., on johtamisvalmentaja ja Stanfordin yliopiston opettaja

Uskomme tämän olevan loistavan työpaikan perustavanlaatuinen ominaisuus, ja se on yksi työpaikkakulttuurimme rakennuspalikoista. Psykologinen turvallisuus liittyy kiinteästi perusarvoihimme: Hymyä ja hyviä tuloksia, smile and deliver. Nämä ovat asioita, joita haluamme tiimimme edustavan, ja asioita, joissa haluamme tulla jatkuvasti paremmiksi. Voit lukea koko jutun psykologisesta turvallisuudesta HBR:n sivuilta.

Hymyile. Meille tämä tarkoittaa hyvää käytöstä, optimismia, ratkaisujen etsimistä ja kaiken positiivisen muistamista ja sen esille tuomista. Se tarkoittaa myös sitä, että vitsailulle ja yleiselle hauskanpidolle on tilaa. On kivaa, kun töissä saa nauraa.

Toimita. Toimitamme sen, mitä asiakas tarvitsee. Toimitamme sen ajallaan. Toimitamme vaaditulla tasolla, ja joskus jopa sen yli. Palveluyritykselle toimittaminen on avainasia. Jotta saavutamme asiakkaan vaatimukset, meidän täytyy ymmärtää, mitä tarvitaan ja ymmärtää se jokaisella tasolla. Toimittaminen alkaa ymmärryksestä. Se käsittää myös ajanhallinnan, hyvän kommunikaation sekä tehtävien ripeän suorittamisen.

Kolmas arvomme, halu oppia, tarkoittaa oppimista sekä yksilö- että organisaatiotasolla. Organisaatiotasolla se tarkoittaa, että varaamme aikaa ja mahdollisuuksia oppiaksemme kaikilla osa-alueilla, joilla yksilön ja yrityksen tarpeet kohtaavat. Tässä meitä on inspiroinut organisaatiotieteilijä Carol Dweck Stanfordin yliopistosta. Hänet tunnetaan Growth Mindset -kirjastaan.

Viimeinen arvo liittyy palautteeseen. Ihmisen täytyy pystyä vastaanottamaan palautetta oppiakseen. Palautteen vastaanottaminen ja kuunteleminen on joskus vaikeaa. Tehdäksemme sen helpommaksi, meidän on tiimin jäseninä ja yksilöinä keskityttävä palautteen antamiseen. Palautteen pitää olla asianmukaista ja osa jokaista päivää. Joillakin työn osa-alueilla palautteen pitää olla organisoitu tietyllä tapaa, jotta se on merkityksellistä ja tuottaa tuloksia.

Nämä muutamat rivit pyrkivät kuvaamaan, millaisia haluamme olla. Nuorena yrityksenä olemme vasta aloittamassa arvojen määrittelyä. Vielä on paljon tehtävää, mutta otamme arvot tosissamme heti ensimmäisestä päivästä alkaen.

Smile & Deliver - Feedback & learn